Horario de 07:30 am-17:30 pm
Es como un juego ¿Verdad? – reflexionó Raúl de un modo que me pareció sorprendente –
Un gran juego inagotable, siempre abierto a cualquier idea nueva, y contagioso, muy contagioso. Estaba de acuerdo con Raúl en todo y pienso que en sus palabras se revelaba el gran secreto de la enseñanza y de los buenos maestros: creer tanto en lo que se enseña que, más
que enseñarlo, se contagia…”
“EL MAESTRO” – Autor Carlos Lapeña Morón.
La Escuela Infantil Arte se encuentra situada en Getafe, concretamente en el barrio del Casar.
Una escuela cercana, amable, activa, inventiva, habitable, documentada y comunicable, un lugar de investigación, aprendizaje, re-cognición y reflexión, en las que se encuentren bien los educadores, niños y familias.
Un lugar seguro donde el niño comienza a descubrir cuál es su lugar en el mundo, en donde va convertirse en persona; en definitiva, en donde aprende a volar: primero, tímidamente- un salto aquí, otro allá; una caída, una mano amiga, vuelta empezar; y tras ensayos, mirada y manos amigas, muchos Tu puedes, ese niño/a se levanta el vuelo hasta la sombra de otro árbol en el que seguir creciendo.
Partimos de las necesidades de nuestros niños para ello es iremos acompañándoles cada momento en su desarrollo anteponiendo sus necesidades a las nuestra, ofreciéndoles nuestra mano día a día dándoles Protección, Seguridad Afectiva , Auto-contrucción Progresiva, Autonomía, Confianza en Sí mismos, proponiéndoles ambientes que permitan y faciliten la autorrealización, con la presencia de estímulos y materiales adecuados.
“Nuestros corazones deben conocer el mundo de la razón, y la razón debe ser guiada por un corazón sabio” Bruno Bettelheim
El horario de apertura del centro es de 9h a 9,30h para las entradas y de 15,30h a 16h para las salidas. Se ofrece servicio de horario ampliado de mañana de 7,30h a 9h y de tarde de 16h a 17,30h para aquellas familias que por necesidades laborales lo precisen.
La escuela pertenece a la Red pública de la Comunidad de Madrid nos regimos según la normativa de la Comunidad de Madrid.
Escuela Infantil de Primer Ciclo con capacidad para 118 alumnos distribuidos en grupos de 0 a 1 años, 1 a 2 años y 2 a 3 años, con un total de 8 Aulas. Todas nuestras aulas contienen mobiliario adaptado y seguro cumpliendo la normativa establecida a tal fin. Así podemos encontrarnos:
El centro también dispone de:
La escuela Arte tiene una propuesta educativa basada en la confianza de que las niños/as tienen la capacidad de aprender por sí mismos, mediante la experimentación con la realidad que les rodea, siempre y cuando estén en un ambiente acorde a sus necesidades de desarrollo, se sientan seguros emocionalmente y amados. Y donde el interés y su curiosidad innata son los principales motores del desarrollo. Nos guiamos por un respeto profundo hacia sus procesos vitales como manifestación del amor que sentimos hacia el niño. La confianza en este proceso y el respeto a la libre expresión de emociones y al ritmo particular de cada uno son la base de nuestras relaciones con los niños/as.
Un espacio donde la relación con los niños/as está llena de alegría, de espontaneidad, de vivencia. Donde enfocamos la mirada en las auténticas necesidades de la infancia y al mismo tiempo somos conscientes de nuestras propias necesidades. Es una oportunidad para mirarnos y para volver a percibir qué es lo que en realidad nos hace vibrar y nos mantiene vivos. Si es cierto que para educar a un niño hace falta una tribu, no es menos cierto que para educar una tribu hace falta un niño de quien cuidar.
Brindamos un ambiente adecuado a las necesidades de desarrollo del niño. Donde el rol de educador es acompañar a los niños/as en este proceso y garantizar las condiciones óptimas de un entorno preparado donde crecer con amor y respeto. Donde el lenguaje espontáneo infantil pueda brotar incontenible, garantizando la libertad, desde la solidaridad y respeto. En la que se satisfagan no sólo las necesidades intelectuales de los niños/as sino también las emocionales y sociales.
Escuela Infantil de Primer Ciclo con capacidad para 118 alumnos/as distribuidos en grupos de 0 a 1 años, 1 a 2 años y 2 a 3 años, con un total de 8 Aulas. Todas nuestras aulas contienen mobiliario adaptado y seguro cumpliendo la normativa establecida a tal fin. Así podemos encontrarnos:
El centro también dispone de:
Ponte en contacto con la escuela o ven a conocernos
© 2024 KOALA SOLUCIONES EDUCATIVAS
ESCUELA INFANTIL ARTE
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to